Потрясающий ремикс, которого уже давно, нигде нет, поскольку виниловый релиз состоялся еще в 2004 году, Ребята из Mesmeric Records очень гордятся тем что возродили этот шедевр, как часть серии Mesmeric Classics (005). Ре-релиз состоялся 11-го апреля 2016.
Madoka retains the main elements of the original, but slips a driving bassline in to the centre of his Blindsided Mix, and some of his trademark big room sounds to take the track to the next level. Atmospheric fills help to fill out the groove as the beats drill their way into the depths of the soundscape as it rolls along. The melody line works it's way in slowly but takes hold when you least expect it to. As some sub bass elements vibrate below the cascading waves of sound, watch out for the devastating drop into the break and the finale which will take your head off. Madoka creates sounds for the big room, and this is no exception yet again.
© http://www.progressive-sounds.com
Есть музыка, слушая которую понимаешь, что очень не хочешь чтобы она заканчивалась.
On the flood plain where I grew up, twin rivers rose each winter fed by rainfall from nearby Welsh mountains. Breaking their banks they swept over pastures and hedgerows, tore at the fabric of the land and isolated remote villages. It was here, in a makeshift studio on high ground, that I began to explore sound using scavenged instruments and homemade electronics.
Floods returns to that landscape; an acknowledgment and celebration of the destructive and regenerative power of the waters. It is also an attempt to reconcile with my personal floods, those mental waters that rise to submerge the will, that can at times be opposed and must at others be allowed to overwhelm.
Released February 1, 2012
Written, produced and performed by James Murray at Slowcraft Studio. Dedicated to the Waters.
© slowcraft.bandcamp.com
Sparingly developed melodic motifs slowly amass within ambient spaces: simple repeating refrains reverberating in rhythmic regularity; lustrous synthetic textures coruscating in beds of structured noise; subtle pulses amongst layered loops and sonic disturbances. It's often hard to say what sources are used to produce the closely interwoven sounds of Floods: there are hints of subtle guitar fingering with the more distinct sounds of fingers sliding across wound strings; there are zones of hiss and sleeting grains of crackle; chimes and bell-like tones tinkle in hypnotic cycles; bass lines lurk somewhere between struck notes and dull drones; very distant piano touches or muted keyboard phrases arise out of rippling arpeggios and fog banks.
© electronicmusicmall.com
Some of the most well crafted and beautiful electro acoustic ambient drone around!
Ryan Keane
Из второй части нового альбома «Electronica» уникального композитора и исполнителя, гуру электронной музыки Жана-Мишеля Жарра.
Релиз был задуман композитором как возможность охватить последние несколько десятилетий электронной музыки с участием выдающихся артистов разных поколений, с которыми Жарр чувствует себя особенно связанным "общей ДНК".
По словам самого Жарра, данный альбом - это посвящение итальянскому художнику, композитору и поэту футуристического направления Луиджи Руссоло, известному своим манифестом "Искусство шумов".
Релиз альбома «Electronica 2» состоялся 6 мая 2016 года на лейбле Columbia (Sony Music).
Слушал как-то Airwave Feat. Markus Schulz - Angelica:
И понял что где-то уже слышал этот мотив, на пример тут: James Holden Feat. Julie Thompson - Nothing (93 Returning Mix)
Сопоставил:
Наверное всё-таки плагиат.